• English
ورود
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
products

BLOCKCHAIN فناوری تخریب کننده برای سازمان های فدرال

آیا برایتان این سوال پیش آمده است که چرا چندین سازمان فدرال به تکنولوژی بلاک‌چین روی آورده‌اند؟ پس پیشنهاد می‌کنم این مقاله را بخوانید….

در این مقاله در رابطه با سازمان‌هایی که در حال استفاده از بلاک‌چین هستند و نقش اساسی بلاک‌چین توضیح داده می‌شود.

فهرست مطالب

  • مبانی پایه بلاک‌چین
  • مزایای بالقوه بلاک‌چینبرای نهادهای دولتی و سازمان‌ها
  • استفاده از بلاک‌چین در سازمان‌ها
  • نتیجه گیری: آیا تکنولوژی بلاک‌چین برای سازمان‌ها مناسب هست؟

 

مبانی بلاکچین

Blockchain یک فناوری توزیع شده نظیر به نظیر، غیرمتمرکز و توزیع شده است که از روش‌های رمزگذاری و هش کردن برای تضمین صحت اطلاعات انتقال یافته استفاده می‌کند. این فناوری عصر جدید تغییرناپذیری کاملی را حفظ می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که هکرها قادر به دستکاری هیچ‌گونه اطلاعاتی نخواهند بود.

امروزه Blockchain تقریباً درهمه بخش‌ها حضورپیدا کرده است. چندین سازمان با درک کاربرد مقطعی بلاکچین، راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین را برای فعالیت‌های تجاری کارآمد آغاز کرده‌اند.

مزایای بالقوه بلاکچین برای نهادهای دولتی

هیجان پیرامون این فناوری به تدریج در حال افزایش است. شرکت‌های خصوصی و حتی FDA (سازمان غذا و دارو) در حال آزمایش بلاک‌چین برای کاربردهای مختلف از جمله پرداخت‌های فوری مرزی، اشتراک داده‌ها و مدیریت ایمن، زنجیره تامین، مدیریت هویت و غیره هستند.

مزایای بلاک‌چین

شکل 1-مزایا بلاک چین

 سازمان ها در سراسر جهان به امید داشتن ارتباطی امن و شفاف در حال سازگار شدن با فناوری Blockchain و بهره مندی از آن هستند.

در اینجا نحوه کمک‌رسانی تکنولوژی Blockchain آورده شده است:

  1. بی‌اعتمادی را کاهش می‌دهد

Blockchain با ماهیت غیرمتمرکز خود باعث ایجاد شفاف‌سازی می‌شود و به همه طرف‌های شرکت‌کننده اجازه می‌دهد داده‌ها را تأیید کنند.

BeefChain، اولین شرکت برپایه تکنولوژی Blockchain که گواهینامه USDA را دریافت کرده است، از Blockchain در راستای از بین بردن نگرانی‌های مربوط به امنیت غذایی و ارائه راه‌حل‌های قابل ردیابی به کشاورزان استفاده می‌شود.

در ژولای سال 2020، اعلام شد که فناوری Cardano با Beefchain برای حل مسائل موجود مانند واسطه‌ها، کلاهبرداری و سایر مشکلات نظارتی همکاری کرده است.

  1. کارایی را بهبود می‌بخشد و کیفیت را تضمین می‌کند

امروزه، حتی در کشورهایی که قوی‌ترین سیستم‌های نظارتی را دارند، شناسایی منشا داروها غیرممکن است.

 FDA (سازمان غذا و دارو) در حال شناسایی راه و روش‌هایی است که چگونه می‌توان شکاف‌های اطلاعاتی موجود در سراسر زنجیره تامین را با بلاک‌چین ریشه کن کرد.

یک زنجیره تأمین متنوع و شفاف در حوزه دارویی از نظر دسترسی‌، کاهش هزینه ها و از همه مهمتر داروهایی با کیفیت‌، مزایای بالقوه‌ای را برای بیماران در سراسر جهان فراهم می‌کند.

  1. از اطلاعات مهم محافظت می‌کند و روند کار را ساده و آسان می‌کند

سازمان‌های فدرال، مشتاقانه منتظر فناوری‌های توزیع‌شده مانند بلاک‌چین هستند که هدف اصلی آن‌ها ساده‌سازی فرآیندها،کاهش بار حسابرسی، افزایش امنیت و یکپارچگی داده‌ها است. به عنوان مثال آژانس‌های دولتی و سازمان امنیت داخلی در حال بررسی استفاده از بلاک‌چین در حوزه امنیت سایبری برای محافظت از داده‌های مهم هستند.

  1. آژانس‌های فدرال بلاک‌چین را اهرمی می‌کنند

پس از اپیدمی H1N1 2009 ، کارکنان FDA ضرورت نیاز به استفاده از Blockchain را تشخیص دادند. برای ردیابی اطلاعات مربوط به ویروس آنفولانزای خوکی H1N1 که از سال 2017 دوباره شروع به انتشار کرد، مقامات FDA به یک سیستم موثر برای پشتیبانی از ارتباط و همکاری در زمان واقعی بین سهامداران فدرال و غیرفدرال نیاز داشتند. در این زمان بود که Blockchain وارد کار شد و نقشش پررنگ تر از قبل شد.

بر این اساس تیمی به سرپرستی دکتر هنری فرانسیس، معاون دانشی برای داده کاوی و ارزیابی اطلاعات و تحقیقات در مرکز ارزیابی و تحقیقات مواد مخدر FDA، برنامه ای مبتنی بر Blockchain طراحی کرده است که آنها را قادر می‌سازد داده‌های رمزگذاری شده را به صورت لحظه‌ای از بسیاری از منابع برای ردیابی داده‌های مقابله با شیوع، به دست آورند.

در سال 2017، نوآوری و تحول مالی (FIT) اولین برنامه خود را با استفاده از فناوری Blockchain برای مدیریت و ردیابی دارایی‌های فیزیکی مانند تلفن‌های همراه و به دنبال آن برنامه‌ی دوم که برای مدیریت مجوزهای نرم افزار بود‌، اولین برنامه خود را آزمایش کرد.

کریگ فیشر، مدیر پروژه FIT، به یاد آورد که اگرچه دولت می‌خواهد از Blockchain در حوزه‌های بیشتری بهره ببرد، اما FIT هنوز نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری دارد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده HHS)) همچنین از یک ابزار مبتنی بر بلاک‌چین، شتاب دهنده HHS، برای سرعت بخشیدن به روند خرید و قدرت خرید عمده و کاهش هزینه‌های آن استفاده می‌کند. این هدف برای بهبود ثبت برای معاملات فروشنده می‌باشد.

شورای تحقیقات ملی کانادا (NRC) از کاوشگر بلاک‌چین Ethereum برای کشف و استفاده از Blockchains عمومی در مدیریت شفاف کمک‌های مالی و کمک‌های دولتی استفاده می کند.

نتیجه گیری:

آیا تکنولوژی بلاک‌چین برای سازمان ها مناسب هست؟

از آنجایی که اکوسیستم Blockchain برای همکاری و آزمایش پتانسیل خود در حوزه‌های مختلف به سرعت در حال پیشرفت است، دیگر فناوری جدیدی به حساب نمی آید. برای اینکه آژانس‌های فدرال و شرکت‌های خصوصی بتوانند دامنه استفاده از Blockchain را گسترش دهند، باید با کمبود استعداد و اطلاعاتی که در حال حاضر Blockchain با آن روبرو است مقابله کنند.

این فناوری قطعاً این پتانسیل را دارد که دسترسی بهتر به اطلاعات را در بین بخش‌ها همراه با شفافیت، کارایی، امنیت و انعطاف‌پذیری و هماهنگی بهتر بین آژانس‌ها فراهم کند.

آنچه در این مقاله میخوانید

    سوالی دارید از ما بپرسید
    تلفن: ۸۴۳۶۳۰۰۰-۰۲۱

    با ما در ارتباط باشید
    Hidden
    Hidden
    نوع درخواست
    آدرس
    تماس با ما

    خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) خیابان هجدهم شماره ۳۰

    خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر خیابان لنکران شماره ۵

    ۰۲۱−۸۴۳۶۳۰۰۰

    info@rayvarz.com

    تمامی امتیاز سایت متعلق به شرکت مهندسی نرم افزار رایورز می باشد.